עובדי מערכת החינוך הם אלה שמעצבים את פני החברה העתידית, ועל כן יש חשיבות מיוחדת לתהליך הכשרה איכותי ומקיף במיוחד. לימודי חינוך והוראה מקנים ידע אקדמי מעמיק לצד התנסות מעשית נרחבת, ומפתחים את תחושת השליחות והמחויבות האישית אצל המורים לעתיד. חלק בלתי נפרד מתהליך לימודי חינוך הוא התמחות בתחום ספציפי, המאפשר להתמקד בטווח גילאים מסוים או הוראה של מקצוע מסוים.
במהלך לימודי חינוך כל מורה לעתיד נדרש לבחור שני דברים: איזה גיל הוא מעוניין ללמד, ומקצוע הלימודים בו הוא מעוניין להורות. בחירה כפולה זו מאפשרת לכל סטודנט למצוא את אפיק התעסוקה המבטא בצורה הטובה ביותר את כישרונותיו הייחודיים. כל שכבת גיל דורשת מיומנויות הוראה אחרות, וכמובן שעל מנת לעסוק בהוראת ערבית יש צורך בידע ומתודות הוראה שונות לגמרי מאשר אלו של הוראת מדעים.
לימודי חינוך בהתמחות הוראה לילדים בגיל הרך מקנים את ההכשרה הנחוצה לשם חינוך גילאי גן וכיתות א' ב', בטווח גילאים של גיל שנה עד שמונה שנים. מסלול זה מעניק הכשרה המאפשרת להשתלב בתחום הגננות או בתחום ההוראה לגיל הרך, וכולל היכרות מעמיקה עם המאפיינים הייחודיים של הילד בשכבת גיל זו, ובכלל זה התפתחות רגשית, קוגניטיבית ופיזית. נושא מרכזי נוסף של לימודי חינוך בהתמחות הוראת הגיל הרך הוא חינוך מיוחד, בדגש על זיהוי התפתחות אצל ילדים עם צרכים מיוחדים ואפשרויות מימוש הפוטנציאל האישי הטמון בו.
מסלול הכשרה מבוקש נוסף הוא לימודי חינוך לבתי ספר על יסודיים, המאפשר לעסוק בהוראת כיתות ז' עד י"ב, בגילאים הנעים בין שתים עשרה לשמונה עשרה. גיל ההתבגרות מציב אתגרים וקשיים ייחודיים בפני המורים ואנשי החינוך, ומשום כך לימודי חינוך בהתמחות חינוך על יסודי מתמקדים בהקניית כלים להתמודדות עם אתגרים אלו. דגש נוסף של לימודי חינוך לגיל העל יסודי הוא הקניית כלים לטיפוח תלמידים חוקרים ובעלי מודעות חברתית וסביבתית, כמו גם פיתוח יכולות ללמידה עצמאית על ידי שימוש באמצעי תקשורת מתקדמים כמו אינטרנט.
הבחירה השנייה הניצבת בפני סטודנטים במסלול לימודי חינוך היא בחירת תחום ההוראה המבוקש. התמחות בהוראת מדעי הטבע מקנה ידע בסיסי ומתקדם בתכנים מדעיים, כמו גם מיומנויות פרקטיות לשם פיתוח מיומנויות חשיבה וחקר אצל התלמידים. לימודי חינוך בהתמחות הוראת היסטוריה מתמקדים בהבנת אירועים ותהליכים היסטוריים, וברכישת כלים דידקטיים ומתודיים לשם הוראת היסטוריה. לימודי חינוך בתחום מתמטיקה, לעומת זאת, מיועדים לשם חידוד תפקידה של המתמטיקה ככלי לפיתוח חשיבה, וכאמצעי להבנת המדע המודרני.